Foto: Sara Lejonclou

Konfirmation

Att få fundera över livets stora och små frågor. Att tillsammans få utforska och upptäcka sin syn på livet och på tron - det är, bland annat, vad konfirmationsläsningen handlar om

Som konfirmand i Idre-Särna församling erbjuder vi två olika alternativ till konfirmation. Dessa konfirmationsalternativ som vi erbjuder kostar inget för dig. Du kan läsa mer om de två olika alternativ vi erbjuder genom att klicka på bilderna nedan.
Det finns även andra alternativ med till exempel sommarkonfaläger men dessa läger får man betala själv. Är du ändå intresserad av att istället gå sommarkonfaläger eller samekonfaläger kontakta oss ledare så tipsar vi er vidare eller klicka på bilden längst ner för att läsa mer om konfirmation.

Konfirmation Idre - Särna

Inga frågor eller funderingar om tro eller livet är dumma eller konstiga, du kan fråga om vad du vill.

Konfirmation Du & Jag

En anpassad konfirmationsläsning för ungdomar med behov av särskilt stöd.

Under senare år har en samisk frälsarkrans utformats med klassiskt samiska material som renhorn, renskinn och snören.

Samisk konfirmation

Buerie båeteme! Buerest båhtieme!Bures Boathin! Buoris boathem! Burist båhtem! Välkommen till samisk konfirmation och samiskt konfirmationsläger.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.