Foto: Manfred Richter

Huskvarna pastorat

Vi finns här för gemenskap och stöd, i glädje och sorg och allt däremellan. I vilken livssituation du än befinner dig, vi finns här för dig! Välkommen till våra verksamheter och mötesplatser i HAKARP, HUSKVARNA och ÖXNEHAGA.

Det händer i våra kyrkor

Här kan du läsa om vad som händer i Huskvarna pastorat.

Konfirmation i Svenska kyrkan Huskvarna

Skapa minnen för livet! Under konfirmationstiden får du fundera kring livet, Gud, dig själv och världen. Här kan du som blir 14 år i år läsa mer och anmäla dig till höstens konfirmationsgrupper.

Tankar inför helgen

"Annie låg vaken i sin säng. Hennes tankar snurrade och det var svårt att somna om. Hon hade mött Gud.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Musik i sommarkväll

Välkomna till sommarens finstämda konserter i Hakarps kyrka, Huskvarna kyrka och Öxnehaga kyrkan. Alla konserter fri entré.

Workshop - Måleri som bön

Välkommen till en workshop i Hakarps församlingshem 10 juli där vi genom poesi, bilder, ledd meditation, praktiskt måleri och reflektion närmar vi oss tankar om Guds närhet och ömhet.

Garpa skans kapell i vårljus

Aktuellt hos kyrkogårdsförvaltningen

Här hittar du information om vad som händer eller är på gång inom kyrkogårdsförvaltningen i Huskvarna pastorat.

Kyrkguiden

Ladda ner appen Kyrkguiden för att enkelt kunna se vad som händer i våra kyrkor.

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan