Det händer i våra kyrkor

Här kan du läsa om vad som händer i Huskvarna pastorat.

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Seniorer i rörelse

Välkommen till gemenskap och rörelse i Öxnehagakyrkan!

Vägens gemenskap

Följ med på en inre resa där du kan dela med dig av dina tankar och funderingar kring vår tro. Våren 2024 ses vi Hakarps församlingshem.

Ett pärlarmband i olika färger ligger i någons hand.

Frälsarkransen - samtalsgrupp

Välkommen till en samtalsgrupp om Frälsarkransen. Vi träffas under våren 2024 på torsdagar jämna veckor i Huskvarna församlingsgård.

Musiklek

Musik, rytmik och rörelse för barn. Kom och sjung, dansa och ha kul med musik i Huskvarna församlingsgård.

Svenska kyrkans öppna förskola/Små och STORA

Hemma med barn? Kom och gör något tillsammans. Lek, fika, umgås och träffa andra föräldrar. Måndagar i Huskvarna församlingsgård och torsdagar i Hakarps församlingshem.

Familjen i rörelse

Låt hela familjen vara i rörelse! I ett samarbete med Jönköpings kommun och Hand till hand erbjuder vi familjer med barn 0–12 år möjlighet att få umgås och röra på sig.

Messy Church

Gemenskap, skapande och kvällsmat i Öxnehagakyrkan!

Gud och spagetti

Välkommen till gemenskap, skapande & mat i Hakarps församlingshem!

Tacohej - en kväll för alla åldrar!

Välkommen till Huskvarna församlingsgård för en kväll med pyssel, andakt och mat med taco-tema.

Läs mer om våra körer, caféer och andra mötesplatser

Äldre kvinna vid fikabord

Mötesplatser

Vi har flera mötesplatser för att umgås och känna gemenskap. Här hittar du information om sopplunch, café, grupper och träffar och våra syföreningar.

Barn & familj

Vi har grupper för både små och stora. Till exempel Öppen förskola dit alla föräldrar med små barn är välkomna och grupper för lite äldre skolbarn där man får pyssla, sjunga eller laga mat. Välkommen!

Sneakersbeklädda fötter och ben på ungdomar som sitter och dinglar med benen

Ungdom

Välkommen med i någon av våra grupper! Vi gör många olika saker tillsammans, till exempel spelar spel, lagar mat, bakar, pratar och kollar på film. Vi fikar/äter gott.

Barnkörer

Vi har flera olika barnkörer för barn i olika åldrar. Välkommen med och sjung!

En blandad kyrkokör i matchande blå färger sjunger i Uppsala domkyrka.

Vuxenkörer

Vill du vara med och sjunga? Vi övar regelbundet och medverkar vid gudstjänster med mera.

Några unga tjejer sitter och skrattar vid ett bord.

Bibelstudier och samtalsgrupper

Välkommen till bibelstudier och samtalsgrupper för att tillsammans fördjupa oss i livets stora frågor.