Hantverk, skapande och ikonmålning

Här hittar du grupper som sysslar med olika sorters hantverk och pyssel i församlingarna.

Handarbeta och samtala i Huddinge församling

Vi träffas varje fredag förmiddag klockan 10.00-12.00 och handarbetar tillsammans i Prästgården. Drop-in.

Kreativ måndag

Gillar du att sticka, virka, brodera eller måla? Tycker du om att skapa och vill prova på att jobba i olika material? Välkommen till Mariakyrkan på måndagar 16.00-18.00.

Hantverksgruppen i Segeltorp

Gruppen träffas jämna torsdagar klockan 19:00 i Segeltorps kyrka. Vi möts över en kopp kaffe och olika hantverk!

Arbetskretsen i Mariakyrkan

Välkommen in i gemenskapen! Arbetskretsen träffas torsdagar 13.30–15.00 i sammanträdesrummet i Mariakyrkan.

SKAPAkvällar i Flemingsbergs kyrka

Välkomna till en kväll med skapande och gemenskap på tisdagar kl 18:00.

Syateljé och FIXA i Flemingsbergs kyrka

På Syateljén kan du bland annat sy och skapa av nya tyger, sticka och virka eller sy om gamla plagg till nya i vår Fixarverkstad.