ADMINISTRATÖR med inriktning fastighet

Svenska kyrkan i Huddinge består av fyra församlingar, en kyrkogårdsförvaltning och en kyrkoförvaltning. Kyrkoförvaltningen arbetar med administration, ekonomin och lön, växel och IT, kommunikation och fastighet. Fastighetsbeståndet består av sex kyrkor, ett kapell, en prästgård och ett par ekonomibyggnader.

Nu söker vi en
ADMINISTRATÖR
med inriktning fastighet

Välkommen att söka en nyinrättad tjänst som administratör med inriktning mot fastighetsfrågor. Du får många trevliga och kompetenta kollegor inom en rad funktioner. Du kommer att ingå i ett fastighetsteam bestående av tre personer som tillsammans arbetar för att utveckla och optimera driften för våra fastigheter och leverera bästa tänkbara service till våra ”hyresgäster”.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att arbeta med registrering i pastoratets fastighetsregister, administrera vård och underhållsplaner, ta fram hyresavtal samt upphandla entreprenörer, ta in anbud och behandla offerter.
Du kommer att medverka kring frågor som är kopplade till våra verksamhetslokaler, det kan exempelvis handla om att hitta lösningar gällande inneklimat, säkerhet och skadegörelser.
Du stöttar verksamheten i frågor som gäller systematiskt brandskyddsarbete (SBA) samt frågor kring lås och larm. I ditt arbete ingår att delta i miljötillsynsärenden, besiktningar och brandskyddskontroller. Du kommer också att vara sekreterare i fastighetsutskottet, du tar fram handlingar och underlag gällande olika fastighetsärenden, i dina uppgifter ingår också diarieföring av protokoll och handlingar

Du har förmåga att arbeta målmedvetet och strukturerat, du planerar arbetet med god framförhållning och arbetar systematiskt. Du är lösningsorienterad och trivs i rollen att ge service och operativt stöd till andra. Som person är du positiv och respektfull, du har lätt att möta människor och agerar på ett ansvarstagande sätt. Vi söker en kommunikativ och samarbetsorienterad person, du har lätt att möta människor och har förmåga att skapa delaktighet och goda relationer.

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning inom exempelvis offentlig förvaltning eller fastighetsinriktning, alternativt arbetslivserfarenhet av fastighetsfrågor som vi bedömer likvärdig.

Du delar svenska kyrkans värderingar.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev till hks@svenska kyrkan.se, senast 6 juni. Märk din ansökan ”administratör fastighet”. Vid frågor hör av dig till Therese Törnros, administrativ chef, e-post: therese.tornros@svenskakyrkan.se tel: 08-588 697 13.