En liten gul blomma sticker upp genom ett hål i istäcke på marken.
Foto: Shutterstock

Hörby församling

Välkommen till Hörby församling. Här kan ni hitta allt från vilka gudstjänster som är på söndag, vilka aktiviteter som passar just er, var ni ska ringa när ni behöver ha tag på någon, till hur ni ska gör om ni vill vara en del av vår gemenskap.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Kontakt

Har du frågor eller synpunkter är du välkommen att vända dig till oss i Hörby församling på e-post: hoerby.forsamling@svenskakyrkan.se alternativt skicka brev till: Hörby församling, Box 164, 242 22 Hörby

För allmänna frågor kan du vända dig till Svenska kyrkan via e-post: ciso@svenskakyrkan.se alternativt skicka brev till:
Rättsavdelningen, Trosamfundet Svenska kyrkan, 751 70 Uppsala.

Vattenflaskor lyfts av från flaket av en last bil. Två män i blåa organisationsjackor.

Ge en gåva till katastrofinsatser

Krig, svält och naturkatastrofer slår sönder miljoner människors tillvaro varje dag. Act Svenska kyrkan samarbetar med partner runt om i världen som finns på plats före, under och efter katastrofen. Din gåva gör skillnad!

En graffitimålning av en ängel på en betongvägg.

Tankar inför helgen – präster funderar utifrån söndagens texter

"Änglaresor går inte som på räls. De är lite svåra att beskriva. Änglar måste färdas genom oändliga dimensioner, endast burna av himmelsk kraft. Så ängelns resa är inte som din, men ni är på väg till samma plats, på samma gång.". Läs tankar inför helgen.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Hörby kyrka

Hörby församlings kyrkor

I församlingen finns det tio kyrkor och två kyrkoruiner.

Här kan du hitta kontaktuppgifter till Hörby församling.

Var kan jag hjälpa?

Ibland vill man hjälpa till lite extra på något sätt. Svenska kyrkan är delaktig i många projekt och insamlingar. Här kan du läsa lite mer om dem.

Folksamling

Engagera dig!

De anställda är viktiga, men ännu viktigare är de som hjälper till. Frivilliga som lägger ner tid, engagemang och glädje i verksamheterna!

Bli medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkans gemenskap oavsett vem du är och om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar om dig själv, men också för dig som vill engagera dig för en bättre värld.