Ljuständning
Foto: Jonas Tobin /IKON

Dop | Vigsel | Begravning | Konfirmation

Några av de viktigaste händelserna i våra liv brukar vi ofta dela med varandra i kyrkan.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Hörby församling

Vi behöver inte prestera något eller vara på något speciellt sätt för att ta emot dopet. Dopet är en gåva. Dopet är livets första fest!

Närbild på foten av någon iklädd vit kåpa och brandgula skor med blåa snören.

Konfirmation

Vad är kristen tro? Hur påverkar det mig och mitt liv? Kan jag fortfarande gå på fester fast jag är kristen? Livet är fullt av frågor. Så är det att vara människa. I konfirmationen kan vi hjälpas åt att svara på några.

Vigselring i ett bibeluppslag

Bröllop

Bröllop, Vigsel, ingå äktenskap, gifta sig... Vad du än kallar det så är en fest! Ett minne för livet. Inte bara för dem som gifter sig utan också för släkt och vänner.

Minnesstund med ljus, blommor och fotografier

Begravning

Att mista någon som står oss nära är mycket svårt. Det kan upplevas som om marken rycks undan för oss. Hos oss kan du få stöd och hjälp.