Var kan jag hjälpa?

Ibland vill man hjälpa till lite extra på något sätt. Svenska kyrkan är delaktig i många projekt och insamlingar. Här kan du läsa lite mer om dem.

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.

Kvinna sitter på huk och pratar med en liten flicka. De befinner sig på en marknad.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Ge en gåva till Act Svenska kyrkan

Vi lever alla under samma himmel. Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv. Swisha din gåva till 9001223.

Tillsammans för Världens Barn

I över 25 år har Världens Barn kämpat för alla barns rätt till hälsa, skola och trygghet. Act Svenska kyrkan medverkar i Världens Barn för att tillsammans med andra aktörer ta ställning för barns rättigheter. Var med du också!

Händer formade till hjärta framför morgonsol.

Medmänsklighet är vägen till #innanförskap

Varannan svensk engagerar sig ideellt för ett bättre samhälle. Många av dem genom Svenska kyrkan. Tillsammans med fem andra stora organisationer i civilsamhället lyfter nu Svenska kyrkan frågan om medmänsklighet och #innanförskap. Vi uppmanar alla att agera för ett mer inkluderande Sverige.

Ge en gåva till katastrofinsatser

Krig, svält och naturkatastrofer slår sönder människors liv varje dag. Din gåva gör skillnad!

Ge en gåva