Foto: Josefin Casteryd /IKON;

Barn och familj

Välkommen till kyrkans barn- och familjeverksamhet!
Med dopet som grund och med Jesus som centrum vill vi ge en kristen grund att bygga vidare på. Vi vill visa föräldrarna att kyrkan har något att ge, både till dem själva och till deras barn. Även om barnet inte är döpt är det givetvis välkommet i församlingens verksamhet. Församlingen ska vara till stöd och hjälp att leda barnet på "trons väg genom livet".

Anmälan till grupperna hittar du under Småbarn- eller Skolbarnssidorna nedan.

Ett glatt barn med mamma

Småbarn 0-5 år

Här leker vi, upptäcker bibeln tillsammans, skapar, sjunger och umgås.

Två barn sitter på en brygga och fiskar

Skolbarn Fsk-års 7

Varje vecka finns det grupper för dig som går i förskoleklass t.o.m årskurs 6. Vi fikar, upptäcker bibeln tillsammans, sjunger, skapar, leker och firar andakt.

Barnjackor på en hängare

Utåtriktad skolverksamhet

Vi vill vara en resurs för skolan och är öppna för nya idéer om hur vi kan samverka. Detta kan kanske vara att medverkan i något tema som ni jobbar med, genomföra ett musikprojekt tillsammans eller medverkan vid studiedagar, temakvällar m.m.