Medarbetare

Här hittar du alla anställda medarbetare. Exempelvis kyrkoherde, distriktschefer, präster och diakoner.

Kyrkoherde

Ta kontakt med ledningsgruppen

Ledningsgrupp

Här hittar du kontaktuppgifter till ledningsgruppen i Svenska kyrkan Hägersten. Ledningsgruppen utgörs av kyrkoherde, distriktschefer samt administrativ chef.

Präster

Diakoner

Musiker

Pedagoger, församlingsassistenter och ungdomsassistenter

Kyrkvaktmästare och husvärdar

Telefonväxeln och församlingsexpeditionen

Du når oss via telefonväxeln 08-685 30 00, eller via e-post hagersten.info@svenskakyrkan.se.

• Telefonväxeln är öppen följande tider:
                    Måndagar, tisdagar, torsdagar kl. 09.00–12.00 och 13.00–15.00.
                    Onsdagar kl. 09.00–12.00 och 14.00–15.00.
                    Fredagar kl. 09.00–12.00.
                    Vid röda dagar är växeln i regel stängd.
                    Sommartid, 1/6–31/8, är växeln öppen måndag–fredag kl. 09.00–12.00.
                  • Församlingsexpeditionen i Uppenbarelsekyrkan är öppen måndag–fredag kl. 09.00–12.00.
                    Besöksadress: Bäckvägen 34
                    Postadress: Svenska kyrkan Hägersten,
                    Bäckvägen 34, 126 47 Hägersten
                  Någon klubbar med en ordförandeklubba.

Förtroendevalda

I kyrkovalet, vart fjärde år, väljer du som är medlem vilka som ska styra Svenska kyrkan Hägersten. Här hittar du dina förtroendevalda, samt mötesprotokoll från kyrkofullmäktige och kyrkoråd.

Våra kyrkor och Columbariet

Hitta till Uppenbarelsekyrkan, Gröndals kyrka, Mälarhöjdens kyrka och Kvarterskyrkan på kajen. Alla fyra kyrkor tillhör Svenska kyrkan i Hägersten. I Uppenbarelsekyrkan finns också Columbariet.

Columbariet

Columbariet i Uppenbarelsekyrkan är en alternativ begravningsplats för urnor. Det är en vacker plats under kyrkorummet, med konst av Ralph Bergholtz och Randi Fisher. Columbariet är dagligen öppet för besök. Se öppettiderna här.