Volontärgrupper i Gävle församling

Att vara volontär eller ideell i Gävle församling kan vara så mycket. Några vill ha ett ideellt uppdrag då och då. Andra vill göra ideella insatser tillsammans med andra och väljer en volontärgrupp. Ett uppdrag för andra tillsammans med andra. Här nedan hittar du olika grupper.

Arbetskretsen i Strömsbro
Arbetskretsen träffas för gemenskap, handarbeta om man vill, fika och andakt. Genom lotterier och auktion samlar vi in pengar till Svenska kyrkans internationella arbete och andra viktiga ändamål.
Tisdagar jämna veckor 13.00 –14.30
Strömsbro församlingshus, Iskällargatan 6, Strömsbro

Ami Dahlblom

Arbetskretsen i Bomhus
Arbetskretsen är en ideell förening. Det är en öppen verksamhet som tillsammans arbetar för att kunna ge hjälp till människor, både de som befinner sig nära och i fjärran. Deltagarna är med i verksamheten utifrån sina egna förutsättningar. Ingen föranmälan och material för eventuell tillverkning finns att låna.
Tisdagar udda veckor. 13.00–16.00 Björsjökyrkan

Tomas Folkegård

Volontärgrupp i Mariakyrkan
I Gävle församling finns flera volontärgrupper. En av dessa grupper håller till i Mariakyrkan. Deltagarna träffas ungefär en gång i månaden för att planera uppdragen. Ett uppdrag som gruppen sköter är ett Öppet café. Andra uppdrag kan vara att vara någons extra mormor, hålla sittgympa på ett boende, sommarcafé och vara med i promenadgrupper.
Angelica Franzen 026 -17 05 79, angelica.franzen@svenskakyrkan.se

Volontärgrupp i Staffans kyrka
I Gävle församling finns flera volontärgrupper. En av dessa grupper håller till i Staffans kyrka. Deltagarna träffas ungefär en gång i månaden för att planera uppdragen.  Den gruppen är bland annat med och läser på boende och hjälper till vid andakter för äldre.

Ann-Helen Lundqvist 026-17 04 41, ann-helen.lundqvist@svenskakyrkan.se