Flickor tänder ljus i ljusbärare

Gudstjänst och bön

Varje människa kan möta Gud när som helst och hur som helst och det finns en kraft i att möta Gud tillsammans. Gudstjänsten är mötesplatsen, där du och jag möter Gud och där Gud möter oss tillsammans. I församlingarna firas gudstjänst regelbundet. Gudstjänst firas på olika sätt och vid olika tidpunkter under veckan. Varmt välkommen att vara med och fira gudstjänst!

Solljus mellan trädstammar

Digitala andakter våren 2024

Vi firar en andakt via ett digitalt mötesrum i programmet Teams.

Kristen djupmeditation och retreat

Att bli närvarande i sig själv

Några personer sitter och samtalar inomhus.

Katekumenat - vuxenväg till tro

Det börjar med en längtan.

Gudstjänst i olika former

Vad är egentligen skillnaden på en högmässa och söndagsgudstjänst?

Någon i vit kåpa håller upp en kalk med nattvardsvin och en kyrkobesökare doppar oblaten i vinet.

Nattvarden

kallas också den sista måltiden, men den pågår fortfarande för att påminna oss om att Jesus är med oss alla dagar.

Hitta en gudstjänst!

Här på webben finns uppgifter om var och när det firas gudstjänst i en kyrka nära dig. Kolla i kalendern uppe till höger. Du kan också ladda ner appen Kyrkguiden i din smartphone.