Foto: Magnus Aronson /IKON

Vigsel

Bröllop är fest. Ett minne för livet. Inte bara för dem som gifter sig utan också för släkt och vänner.

När ett par gifter sig, eller välsignas i kyrkan markerar de sin satsning inför Gud, människor och sig själva. Där kan finnas blandade känslor och livserfarenheter bakom, men nu tar de ett gemensamt steg mot framtiden och det behöver firas. Denna dag blir en av livets höjdpunkter.

Vill ni gifta er i någon av kyrkorna i Gällivare församling, kontakta oss för tidsbokning, 0970- 755 30.

Brudparet beställer vigsel- och hindersprövning från skatteverket, får ej vara äldre än 4 månader. Brudparet och prästen kommer överrens om en tid att träffas innan vigseln, för att samtala om vigselns betydelse, musik, psalmer och andra praktiska saker.

Läs mer om vigsel

Nikkaluokta kapell

Kyrkor och kapell

Gällivare församling omfattar hela Gällivare kommun, landets tredje största till ytan. Våra kyrkor finns på många platser både i centralorten och långt från den.

Lokaler

I samband med dop, vigsel och begravningar kan du hyra våra lokaler. Pris 1 000 kr för medlem. Pris 2 000 kr för icke medlem. Boka lokalen samtidigt som förrättningen.