Framtiden bor hos oss

Nätverket "Framtiden bor hos oss" samlar distrikt och församlingar i Svenska kyrkan i mångreligiösa och mångkulturella stadsdelar. Hos oss tar det nya samhället och den nya kyrkan form.

Unikt möte mellan kyrkliga systernätverk

Medarbetare från folkekirken i både Norge och Sverige samlas under två dagar i Haugerud kirke i Oslo för att samtala om matfattigdom och politisk diakoni. Det är de två systernätverken ”Framtiden bor hos oss/Fremtiden bor hos oss” som för första gången ordnar en konferens för sina medlemmar.

Medarbetarkonferens 18-19/4 i Oslo

I april genomför vi FBHOs nätverkens första gemensamma konferens. Vi ses i Haugerud kirke!

FBHOs nyhetsbrev och narrativa rapporter.

I FBHOs nyhetsbrev får du veta vad som är på gång i nätverket Framtiden bor hos oss. Här nedan kan du läsa tidigare nyhetsbrev och anmäla dig som prenumerant. Här finns även nätverkets narrativa rapport som redogör vad som hänt under året som gått.

Se Framtiden bor hos oss, här!

En serie i fem avsnitt om församlingarna i orten. Prenumerera på YouTube-kanalen så missar du ingenting!

Utbildningar och dokumentation

Nätverket erbjuder olika former av utbildningar och mötesplatser . Här hittar du mer information om de utbildningar som varit och de som erbjuds framöver. Även viss dokumentation hittar du här.