Konferenser

En gång vartannat år arrangeras medarbetarkonferenser och en gång per mandatperiod samlas FBHOS förtroendevalda. Här finns information, en del dokumentation och beskrivningar av teman för tidigare konferenser. Nästa medarbetarkonferens genomförs 2026 i Skäggetorp församling i Linköping.

Medarbetarkonferens 2024

I april 2024 genomfördes FBHOs-nätverkens första gemensamma konferens. 150 svenska och norska medarbetare samlades i Haugerud kirke i Oslo.

Medarbetarekonferens 2022 - Dokumentation

Vi samlades i Trollhättan till samtal, föreläsningar och workshopar om samtid, tillit, demokrati och trygghet i våra församlingar. Här finns länkar till inspelade föreläsningar och workshops. Även artiklar och reflektionsfrågor från några workshops är samlade här.

Medarbetarkonferens 2019

ETT ENDA DOP - EN ENDA MÄNSKLIGHET: medlem eller medmänniska? I november 2019 samlades över 200 av nätverkets medarbetare och engagerade i Spånga-Kista i Stockholm.

Konferens för förtroendevalda 2018

I oktober 2018 arrangerades en dygnslång konferens för förtroendevalda i nätverket FBHO. Den hette "Att vara förtroendevald i FBHO"

Medarbetarkonferens 2017

Vad är det att vara ”svensk”? Hur ser vår närhistoria ut – den som vi glömt, men som påverkar det vi är och gör? Hur ser svenskkyrklig identitet och utveckling ut i ett mångkulturellt samhälle?

Dela tro Dela liv 2015-2016

Nätverkets Dela tro dela liv-projekt pågick under 2015 och 2016. Vi genomförde en konferens och seminarier med reflektionen kring evangelisk-luthersk teologi i ny kontext i centrum.

Medarbetarkonferens 2013

Vi blir till tillsammans med andra. Konferensen "Den kyrka som blir till" fokuserade på social sammanhållning. I två dagar diskuterade närmare 150 deltagare framtidens utmaningar.

Medarbetarkonferens 2011

Reflektion och samtal kring verksamheter och teologi präglade medarbetarkonferensen "Så gör vi" i början av november. -Framtiden bor hos oss – inte långt där framme. Den finns redan. Det vet vi. Och Gud möter oss framifrån, sa biskop Eva Brunne i sitt inledningstal.