Foto: Josefin Casteryd/IKON

Barn & familj

Svenska kyrkan Eslöv erbjuder en mängd olika aktiviteter och mötesplatser för både barn och föräldrar. Barnkörer, eftermiddagsverksamheter, öppen barnverksamhet, gudstjänster, måltider med mera.

Jesus sa: Låt barnen komma till mig! Hos oss finns möjlighet till en kravlös samvaro med barnen i centrum. Barnen har en särskild plats hos Gud. De är viktigast! Vi vill vara en resurs och ett stöd i ert uppdrag som föräldrar

Vår verksamhet finns på flera olika orter i kommunen – varmt välkommen till det som passar er bäst!

Öppen barnverksamhet

Här kan du som vuxen tillsammans med barn (0-6 år) träffa andra vuxna och barn, utbyta erfarenheter och prata om vardagens viktiga och mindre viktiga saker och händelser. Kom när det passar – ingen föranmälan. Fika: 10 kr/vuxen - barn gratis.

På gång för barn & familj

Här hittar du allt som händer framöver för barn och familj som man är välkommen att bara droppa in på!

Gå till kalendern
Gravid kvinna i blå skjorta håller händerna runt den runda magen

Mammagrupp - GRAVID

Ny grupp för dig som är gravid och vill träffa andra och prata med utgångspunkt i det existentiella och det emotionella. Vad innebär det att bli förälder? Vad längtar vi efter och vad är vi nervösa för? Vad kan man förvänta sig? Hur kan man förbereda sig på det ingen förväntar sig? Hur och var får man hjälp när den rosa bubblan inte infinner sig?

Två händer uppsträckta mot en blå himmel. Solen lysen mellan fingrarna.

Himlagott

För barnfamiljer som har svårt att hitta ork och tid till matlagningen. En gång i månaden erbjuder vi er en oas mitt i vardagens kaos. Samtal på ett tema för de vuxna medan barnen är kreativa och gemensam andakt avrundar.

Maten är klar!

Visst vore det skönt att som småbarnsförälder ibland slippa tänka på vad man ska äta och hur man ska hinna laga det?

Nyhetsbrev för barnfamiljer

Håll koll på vad som händer hos oss "på barnfronten" – prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Barn- & ungdomskörer

Hitta din kör nedan – sorterade efter ort

Barnteater

Under vecka 37 inbjuder vi till en teater för barn upp till 8 år. Kom tillsammans med era barn, dagbarn eller barngrupper. Det är såklart kostnadsfritt!

Barnloppisar

Köp eller sälj - eller både och! Uppdatera barnens garderob och leksakshörna på ett sätt som är bra för både dig, din plånbok och miljön.

Arken fritids

Fritidshemmet Arken är Svenska kyrkan Eslövs fritidshem för barn i F-klass t.o.m. 5:an, beläget i Västra Sallerups prästgård.

Skola - kyrka

Svenska kyrkan Eslöv vill vara en resurs för barn, ungdomar, studenter och personal inom grund-, gymnasieskola samt folkhögskolan, SFI och vuxenutbildning – som samtalspartner, traditionsbärare och kunskapsförmedlare.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.

Barnkonsekvensanalys

Barnens bästa vägs in i Svenska kyrkan Eslövs beslut