Gudstjänster

Välkommen till våra gudstjänster! Gudstjänsten är det mest centrala i kyrkans liv. Där samlas vi för att möta Gud och varandra, för att bli uppmuntrade, få förlåtelse och vila.

På gång i Svenska kyrkan Eslöv

Här hittar du gudstjänster och annat

Gudstjänster och mässor

Varje vecka firar vi gudstjänst och/eller mässa i flera av våra fina kyrkor och/eller kyrksalar. Vi kan också vara utomhus och ha friluftsgudstjänst, musikgudstjänst, familjegudstjänst, eller andra temagudstjänster.

Gudstjänst med små och stora

är en gudstjänstform som passar både små & stora. En gudstjänst där det inte gör något om man har myror i benen eller svårt att vara tyst. I gudstjänsten blandas lek och sång med rörelser och upplevelser av olika slag, kopplat till söndagens tema. Ofta är det medverkan av  barnkörer och barnverksamheter från pastoratet.

Sinnesromässa

Sinnesromässan är en enkel mässa med ljuständning, bön, musik och stillhet. Vi får vila från det som tynger oss och hämta styrka att gå vidare.

Gospel & lovsång

Ett par gånger per termin firar vi mässa med gospel och lovsång i Eslövs kyrka. Församlingen bjuds in att sjunga med i sångerna och med jämna mellanrum anordnas projektkör för alla som vill sjunga ännu mer.

Taizémässa

En enkel gudstjänst med böner, bibelord och sånger som sjungs gång på gång i enkla stämmor, inramat av tystnad och tända ljus.

Musik och meditation

Ge dig en stunds nedvarvning och lyssna till texter, musik, Gud och dina egna tankar

Digitala andakter

Några minuter långa andakter med våra präster, diakoner och musiker i våra olika kyrkor, församlingshem och mötesplatser. Längst ner hittar du även filmer om påsken samt advent/jul.

Kyrktaxi till gudstjänsten

Vi vill hjälpa dig som bor i någon av våra församlingar och har svårt att på egen hand ta dig till våra gudstjänster.

Beställ kyrktaxi på telefon 0413-34 70 99 (var tydlig med att din beställning gäller kyrktaxi) så står vi för kostnaden.
Kyrktaxi måste beställas senast en (1) dag innan och gällande helgens gudstjänster ska taxi beställas senast fredagen innan.

Uppge namn, adress till/från, dag och tid och att det gäller KYRKTAXI för Svenska kyrkan Eslöv.

#kyrktaxi #kyrkskjuts