Foto: Photo by Vladislav Klapin on Unsplash

Kommunikation

Göra kristen tro synlig, sprida glädjebudskapet, skapa nyfikenhet och intresse för kyrkan och allt den står för samt berätta om vad Svenska kyrkan Eslöv erbjuder i form av gudstjänster, verksamheter med mera – det är något av allt vi vill kommunicera!

De kanaler vi använder för att kommunicera är många, men i huvudsak följande:

Våra sidor i Eslövsbladet

Varje vecka har Svenska kyrkan Eslöv tre helsidor i annonsbladet Eslövsbladet som landar i brevlådan alla i Eslövs kommun – istället för traditionellt församlingsblad/församlingstidning. Här kan du läsa dem på webben!

Församlingstidningen

Vår församlingstidning kom under några år som bilaga i Lokaltidningen Mellanskåne. Fr o m våren 2018 satsar vi istället på ökad närvaro i gratisbladet Eslövsbladet som når alla boende i Eslövs kommun. Här kan du dock läsa en del av materialet från de tidigare församlingstidningarna.