Dop | Konfirmation | Vigsel | Begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Vi finns här för dig – i alla skeden av livet.

Dop

Dopet är en kärleksförklaring från Gud. I dopet ger Gud löftet om att vara med oss alla dagar vad som än händer. Den döpte blir en del av en världsvid kristen gemenskap och en tvåtusenårig tradition. Genom dopet blir man medlem i Svenska kyrkan.

Konfirmation

Vad är viktigt för ett gott liv? Vem är jag och vem vill jag vara? När du är konfirmand finns möjlighet att fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag. Du får också ta reda på vad kristen tro är, åka på läger, lära känna nya människor eller lära känna gamla vänner på nytt sätt. Du är inte ensam om att fundera över livet. Välkommen att bli konfirmand!

Vigsel – bröllop

En kyrklig vigsel är en symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Vi ber Gud att välsigna vårt äktenskap och hjälpa oss igenom de svårigheter vi kommer att möta i livet.

Begravning

Den kristna riten för att säga farväl och tacka för en människa är en gudstjänst. I begravningsgudstjänsten överlämnar vi den döde till Gud och tar avsked.

Kyrkor & lokaler

20 vackra kyrkor har Svenska kyrkan Eslöv. Rum för bön, andakt och livets stora stunder: dop, konfirmation, bröllop och avsked. Kalendern för respektive lokal visar vad som är på gång i just den kyrkan/församlingshemmet

KONTAKTA EXPEDITIONEN

– när du vill fråga något eller boka dop, vigsel, hyra lokal