Foto: Maria Eddebo Persson

Vigsel – bröllop

En kyrklig vigsel är en symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar vi varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Vi ber Gud att välsigna vårt äktenskap och hjälpa oss igenom de svårigheter vi kommer att möta i livet.

Boka vigsel på webben

Vill ni gifta er i någon av kyrkorna i Eslöv med omnejd kan ni boka här via webben, ringa eller mejla oss.

Läs mer och boka här

Drop in-dop/vigsel

Lika stort - lite enklare. Det finns många anledningar till att dopet eller bröllopet aldrig blev av, men kyrkan finns här, redo för er när ni är redo för oss. Nu finns chansen dop eller vigsel (eller varför inte båda samtidigt?), enkelt och stämningsfullt, men utan stor planering och utan många förberedelser. Du får hela ceremonin – inklusive samtal och fika efteråt.

Våra brudkronor

Nyfiken på våra brudkronor? Här berättar vi lite mer om brudkronans historia.

KONTAKTA EXPEDITIONEN

– när du vill fråga något eller boka dop, vigsel, hyra lokal

0413-34 70 00 • eslov@svenskakyrkan.se

Besöksadress: Utvägen 9, 241 31 Eslöv