Barnkörer & musikgrupper

Inom Enköpings pastorat finns barnkörer i Enköping, Villberga, Veckholm, Tillinge och Fjärdhundra.

Några barn står bredvid varandra framme vid koret och sjunger.

Barnkör, Grillbyskolan, Villberga

Barnkör för dig som går i förskoleklass och äldre. Kören leds av Ulrica Sjöström, kantor och Sandra Wallin, församlingspedagog. Övning på Grillbyskolan.

Barnkören Sångdraget, förskoleklass–åk 2

Barnkören Sångdraget träffas i Lillkyrka församlingsgård. Hämtning vid Lillkyrka skola, personal följer barnen tillbaka till fritids efteråt.

Två barn skrattar i kyrkbänken.

Barnkören Buketten, årskurs 3–6

En barnkör som träffas torsdagar i Hummelsta kyrkcentrum.

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Kördraget, barnkör årskurs 3-5

Barnkören Kördraget träffas i Lillkyrka. Vi sjunger och medverkar i familjegudstjänsterna ca två gånger per termin.

Några barn sitter i ring på golvet tillsammans med en ledare.

Barnköreftis, förskoleklass–årskurs 5

En barngrupp och kör i Fjärdhundra församling där vi sjunger, leker, pysslar och äter mellis. Barnen är med och sjunger i gudstjänsten i någon av våra kyrkor 2–3 gånger per termin.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Sångfåglarna, 7–12 år

Sångfåglarna är en barnkör för 7-12-åringar. Vi förbereder sånger och andra uppgifter som barnen har i gudstjänsterna med små och stora, eventuella konserter samt luciatåg. Föranmälan.

Musicteam, 9-12 år

Möjlighet att lära sig spela piano, orgel och gitarr. Barnen medverkar vid både övningar och gudstjänster med små och stora. Föranmälan.