Foto: Magnus Aronson

Små och stora barn

Babycafé, Söndagsklubb och Tac-o-Lov är några aktiviteter för små och stora barn. Här kan både barn och vuxna lära känna nya vänner och hitta sammanhang för olika åldrar. Alla aktiviteter är kostnadsfria.

Barnverksamheter i Danderyds församling

Babycafé med sångstund

Är du föräldraledig eller au pair? Då är du välkommen på babyhäng i Församlingens hus. Vi sjunger, leker, samtalar om livet och fikar tillsammans. Ta med din bebis och kom som du är! Ingen anmälan eller avgift.
Tid: TORSDAGAR 10.00–12.00 i Församlingens Hus. Dropin från 10.00. Sångstunden är 11.00.
Vagnar parkeras på innergården.
Kontakt: Maria Gibbs Persson, församlingspedagog, 070-600 55 56.
E-post: maria.gibbs.persson@svenskakyrkan.se

Tac-o-Lov – fredagsmys i kyrkan

Babycafé Foto: Magnus Aronson

Fredagsmys för alla åldrar. Kom som du är direkt från jobbet, fritids eller förskolan till en till kväll med tacomiddag, gudstjänst och pyssel. Gudstjänsten är anpassad för barn med spring i benen. Ingen anmälan eller avgift.
Tid: fredagarna 23/2, 22/3, 19/4, 25/5, kl 17.00-19.00.
Plats: Församlingens Hus
Kontakt: Maria Gibbs Persson, församlingspedagog, 070-600 55 56.
E-post: maria.gibbs.persson@svenskakyrkan.se

Söndagsklubben

Barn som vill vara med i Söndagsklubben deltar först en stund inne i kyrkan på högmässan. Sedan går barnen ut tillsammans med ungdomsassistenterna till nya entrén och lyssnar till Bibelns berättelser, pratar och pysslar utifrån dagens tema. Lagom till nattvarden går alla tillbaka in i kyrkan igen. Ingen anmälan eller avgift. Efter mässan serveras kyrkkorv och kyrkkaffe i Församlingens Hus.
Alla åldrar. Småbarn i förälders sällskap.
Tid: söndagar 10/9-17/12 kl. 11.00-12.15.
Plats: Danderyds kyrka.

Inbjudan till dop

Alla barn som föds och har minst en förälder som är med i Svenska kyrkan får en inbjudan till dop inom en månad. Läs mer om dopet.

5-årsbibel
Alla barn som är döpta och bor i Danderyds församling får någon gång under det år som de fyller fem år en inbjudan till en gudstjänst, då de får en Barnens bästa bibel.

Barnkörerna

Körerna övar en gång i veckan och några gånger per termin sjunger vi i söndagens högmässa i Danderyds kyrka.

Skolkyrka

Skolkyrkan vill vara en resurs i skolornas arbete och ett stöd för elever och lärare. Danderyds församling har haft många stimulerande möten och kontakter med elever och lärare i kommunens skolor genom åren.