Foto: Magnus Aronson

Sjung i kör!

Danderyds församling har mer än 200 körsångare i nio körer för olika åldrar. Dessutom finns barnrytmik för de allra yngsta musikälskarna. Körerna sjunger i gudstjänster och vid konserter.

Inspiration och glädje
Att sjunga i kör är fantastiskt roligt. Och faktiskt hälsosamt. Musiken ger inspiration, kraft och glädje. Vid internat och resor utvecklas kören och gemenskapen stärks. Om du vill vara med och sjunga – kontakta körledaren för mer information. Det är gratis att vara med i våra körer.

Foto: Magnus Aronson

Danderyds Gospelkör

Gospelkören är för dig som gillar musik som svänger och vill hitta sångkraft i hela kroppen. Stämmorna lärs ut på gehör, ingen notvana krävs. Anmäl dig till körledare Sabina Lilja: sabina.lilja@svenskakyrkan.se

Danderyds kyrkokör

För dig med stor körvana. Danderyds kyrkokör bildades 1920 och firade 100-årsjubileum mitt under pandemin. Kören har gedigen erfarenhet av kyrkomusik, såväl i högmässan som konsertant.

VocAlice

VocAlice är en kör för kvinnor. Inriktningen är främst klassisk sakral, 2-4-stämmigt för sopraner och altar, men vi sjunger även jazz, gospel och folkmusik.

Barnkörerna

Körerna övar en gång i veckan och några gånger per termin sjunger vi i söndagens högmässa i Danderyds kyrka.

Vox ungdomskör

En kör för dig som går på högstadiet eller gymnasiet. Man behöver inte kunna sjunga perfekt- vi lär oss tillsammans!

Enebykyrkans kör

För dig som tycker om att sjunga blandad repertoar i gudstjänst och i konserter.

Kapellkören

Djursholms Kapellkör består av cirka 40 sångare. Kören sjunger i Kapellets gudstjänster ett tiotal gånger om året. Dessutom framförs årligen  vår- och julkonserter.