En bebis i dopklänning sover i någons famn. Ett barn klappar på bebisens huvud.
Foto: Albin Hillert/Ikon

Drop-in-dop i Bromma kyrka 4/5

Dopet är ett sätt att fira när ett barn fötts och välkomna det in i gemenskapen. Du kan döpas hela livet, oavsett ålder. Dopet är en gåva som bara är att ta emot. Den 4 maj bjuder vi in till drop-in-dop i Bromma kyrka.

Varmt välkomna att låta ditt barn eller dig själv döpas i Bromma kyrka. Vi ordnar med musiken, dopklänningen (om så önskas), präst och dopkaffet. Kom som ni är, ingen föranmälan krävs.

Tid: lördag den 4 maj kl. 11.30–15.00.
Plats: Bromma kyrka, Gliavägen 100.

Tänk på att det kan bli kö tidigt på dagen.

Läs mer om dopet här.

Det här behöver du

Det du behöver tänka på inför drop-in-dopet är att ta med din legitimation (om ett barn ska döpas behövs båda vårdnadshavares legitimation) samt ifyllt och underskrivet dopavtal som du hittar här:

Avtal dop

Skriv ut, fyll i och skriv under avtalet. Ta sedan med det till drop-in-dopet.

Om du inte har möjlighet att skriva ut avtalet hemma kan du kontakta Bodil Hansen på 08-564 355 13 eller bodil.hansen[@]svenskakyrkan.se så skickar vi det.

I övrigt är det bara att komma som du är!