Brännkyrka församling

Upptäck en levande församling med hjärtat i mötet människor emellan. Brännkyrka församling har två kyrkor med församlingshem, Vårfrukyrkan och Brännkyrka kyrka. Här möts du av en mängd aktiviteter för alla åldrar, intressen och skeden i livet.

Några unga tjejer sitter och skrattar vid ett bord.

Utforska dig själv och upptäck världen som konfirmand.

Dop

Dopet är en gåva, och vårt sätt att säga välkommen till världen. Eller för den lite äldre – ett sätt att bekräfta sin tro. Klicka här och läs mer.

Vigsel

Grattis! Det har blivit dags för bröllop. I Brännkyrka församling kan ni välja att gifta er i någon av våra två kyrkor – eller varför inte välja utealtaret vid Brännkyrka kyrka.

Begravning

När vi samlas till begravningsgudstjänst får vi göra det för att ta avsked av den döde. Vi får minnas vad hon eller han har betytt och tacka för det. Klicka här för att läsa mer.