Miniorer

På miniorerna träffas barn för att leka, pyssla, fika, fira andakt och prata om sånt som är viktigt i livet.

Anmälan till grupper i Skutskär: Maud 072-516 32 99
Anmälan till grupper i Älvkarleby: Anita 072-510 37 27

Miniorer Älvkarleby

Plats: Älvkarleby församlingshem (mittemot Älvkarleby kyrka. Ingång från kortsidan)
Tid: Tisdagar 13.30 - 15.30 (vi hämtar vid Sörgärdetsskola om det behövs)
För barn: 5-8 år

Vad gör vi på Miniorerna i Älvkarleby?
Ibland gör vi utflykter. Någon gång varje termin (på en söndag) så firar vi gudstjänst tillsammans med våra familjer.

Vi börjar med att fika, för att sedan pyssla och leka. Varje träff avslutas med en enkel andakt, då vi varvar ner kring ett ljus och funderar på viktiga saker.

OBS! Kom ihåg att du måste anmäla ditt barn innan, det gör du genom att kontakta någon av barnledarna.

Miniorer Skutskär

Miniorer 6-8 år

Plats: Johannesgården (Huset bredvid Skutskärs kyrka)
Tid: Onsdagar 13-15
För barn: 6-8 år

Vad gör vi på Miniorerna i Skutskär?
Här träffas barn för att pyssla, leka och fika. Varje träff avslutas med att vi "varvar ner" kring ett ljus, lyssnar på en berättelse och funderar på viktiga saker.

OBS! Vi har ett begränsat antal platser, så anmäl ditt barn innan. Kontaktuppgifter se nedan.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet