Foto: Madelen Zander/IKON

Juniorer

För barn 9-13 år som vill träffas för att prata, pyssla, fika, leka och fundera på stora och små saker.

Juniorerna träffas en gång i veckan. Här finns tid för att reflektera över sin egen person, lära sig respektera varandras olikheter och lära sig hur vi kan vara rädda om vår skapelse.

Vi börjar våra träffar med mellanmål. Vi leker, pysslar, spelar spel och bakar. Vi avslutar varje träff med en andakt, då vi tänder ett ljus, läser, samtalar om det vi läst. Ett par gånger per termin brukar vi träffas för att fira familjegudstjänst. Ibland gör vi gemensamma utflykter, bio, restaurang, café etc.

Eftersom vi har ett begränsat antal platser vill vi att du ringer och anmäler dig innan. Anmälan till gruppen i Skutskär till Maud, anmälan till gruppen i Älvkarleby till Anita. Kontaktuppgifter hittar du nedan.
Hoppas vi ses snart!

Juniorer finns både i Älvkarleby och Skutskär

Älvkarleby
Plats: Älvkarleby församlingshem (huset mittemot Älvkarleby kyrka. Ingång från kortsidan)