Foto: Magnus Aronson/IKON

Gemenskap och andakt på äldreboenden

Välkommen till en stunds andakt och gemenskap. Vi sjunger välkända psalmer och sånger, läser ur Bibeln samtalar och dricker kaffe

På äldreboendena Fyrklövern eller Tallmon finns varje månad tillfälle att bryta vardagen och tillsammans med andra fira en enkel andakt. Både boenden på plats men även andra är välkomna. Församlingens ideella medarbetare ordnar för god samvaro och serverar kaffe.

Andakt och allsång på Fyrklövern, Skutskär

En tisdag i månaden kl 15.00

Andakt och allsång på Tallmon, Skutskär

En tisdag i månaden kl 15.00

Kontakta oss gärna för mer information.

Gudstjänster

Gudstjänsten är en rastplats där vi får möta oss själva, varandra och Gud. Där får vi stanna upp och låta tankar och känslor komma ifatt oss. I bibeltexter, bön, musik sång och rit kan vi tolka och se våra liv i ett sammanhang.

Gemenskap

Hos oss finns fler tillfällen till gemenskap, samtal och fördjupning än många tror. Välkommen till soppa för dig, öppen onsdagskväll, andlig fördjupning, kyrkohistoriska föredrag och mycket annat. Mer än du tror.

Öppen onsdagskväll

Johannesgården i Skutskär. Mycket aktiviteter och gemenskap att välja på. Du är varmt välkommen!