Finsk verksamhet

Sverigefinskt församlingsarbete -Ruotsinsuomalainen seurakuntatyöÄlvkarleby - Skutskärin seurakunnassa on vihdoinkin saatu webb- sivu palvelemaan kaikkia täällä asuvia seurakuntalaisia.  Tarkoituksena on saada aikaan yleinen info sivuja kaikista seurakuntamme tapahtumista, myös suomenkieliset toiminnat.

Toivottovasti tällä tavoin voimme palvella paremmin teitä kaikkia.
Muistattehan että Palveleva puhelin on joka ilta auki kaikille, jotka haluavat keskustella asioista, jotka painavat mieltä.
Pidetään yhteyttä, joko puhelimitse, kirjeitse tai näin tämän webb sivun avulla!
Isän käteen!

Kirkosta on moneksi

Yhdelle se on rakennus, toiselle ikivanha instituutio. Mitä kirkko sinulle merkitsee?Minulle sana kirkko tuo mieleen lapsuuden kotikirkon mutta myös paljon muuta. Ajattelen kirkkoa ennen kaikkea ihmisten, tavallisten kristittyjen yhteisönä.

Minusta kirkossa on hienoa se, ettei sitä pidä koossa samanmielisyys tai samankielisyys, vaan usko Jumalaan ja sanoma lähimmäisenrakkaudesta. Tällaisessa kirkossa sinulla on paikka. Tällainen kirkko tarvitsee sinua.
Otathan oman paikkasi kotikirkossasi?

Kirkko on sinua varten, kaikissa elämäntilanteissa voit kääntyä kirkon puoleesi. Sinua palvellaan luottamuksellisesti. Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.

Kirkko on kohtaamispaikka. Jumalan ja kanssaihmisten kanssa. Kirkon kynnys on matala. Tulet sellaisena kuin olet. Ilonsanoman ja toivon paikka. Tulethan kirkkoon ja seurakuntasi toimintaan mukaan!

Martti Halming, komministeri, puh 070-5564752

Katso myös; Länk till Älvkarleby Kommun hemsida; www.alvkarleby.se/kommun/suomenkielisten-erityisoikeudet

Jäsenyys Ruotsin kirkossa

Ruotsin kirkko on kaikille avoin kansankirkko, jonka toiminnassa voit olla mukana monin eri tavoin – vastaanottamassa kirkollisia palveluja, osallistumassa erilaisiin harrastuksiin, auttamassa ja tukemassa lähimmäisiä vapaaehtoistyössä tai päättämässä kirkon toiminnasta kirkollisissa luottamustehtävissä.
Tilastokeskuksen lukujen mukaan kolme neljäsosaa juuriltaan suomalaisista kuuluu Ruotsin kirkkoon. Ruotsin kirkon jäsenyys ei tule automaattisesti maahanmuuton yhteydessä, vaikka asianomainen olisi ollut Suomen kirkon jäsen muuttaessaan.Jäsenyyttä on haettava. Jos haluat liittyä jäseneksi tai
olet epävarma jäsenyydestäsi, ota yhteyttä siihen seurakuntaan, jonka alueella asut. Kotiseurakuntasi löydät osoitteesi avulla Ruotsin kirkon kotisivuilta.
Voit myös tulostaa lomakkeen internetin kautta.

Älvkarleby- Skutskärin seurakunnnassa on nykyisin peritään ei kirkkoon kuuluvalta
esim. kirkollisesta hautajaisista n 14 000 kr! Kannattaa siis olla jäsen Ruotsin kirkossa.

Ystävällisin terveisin

Martti Halming, komministeri

Kerran kuukaudessa jumalanpalvelus tai Messu Johannesgårdenissa tai Skutskärin kirkossa klo 13
Talmossa tapaamme kerran kuukaudessa tiistai amupäivisin klo 10