Västerlövsta pastorat

Välkommen till Västerlövsta, Huddunge och Enåkers församlingar i Heby kommun och Uppsala stift!

PÅSKSMÖRGÅS MED MUSIK & LOTTERI

Musikunderhållning av Tomas Samuelsson, Anders Lövgren och Lasse Lövgren! I Huddunge!

VÅRFIKA I ENÅKER

Välkommen till en stunds gemenskap med fika samt musikunderhållning.

FAMILJEGUDSTJÄNST MED TACOMIDDAG OCH MUSIK

Hela familjen hälsas välkommen till familjegudstjänst med efterföljande tacomiddag. Start kl. 14.30 med tipsrunda från församlingshemmet till kyrkan. Gudstjänsten börjar kl. 15 och”The Young Band” medverkar med sång och musik.

Vårterminens soppluncher

Kom och ät soppa med oss i varm gemenskap. Varannan torsdag samlas vi i församlingshemmet i Heby för att äta, fika och umgås.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Blandade notiser

Präst som håller upp en leende bebis i dopklänning.

Dop

Dopet är ett fint tillfälle att välkomna en ny familjemedlem. Samtidigt innebär dopet att bekräftas som Guds barn och bli en del av den kristna kyrkans världsvida gemenskap.

Gravar i sommarsol.

Osäkra gravstenar – du som gravrättsinnehavare har ansvar!

Gravstenar är tunga och kan bli farliga om de står löst. Du som är gravrättsinnehavare ansvarar för att gravstenen är säkert förankrad. Har du fått en skylt uppsatt vid en gravsten som du ansvarar för på Väster­lövsta, Huddunge eller Enåkers kyrkogård? Eller har du själv märkt att stenen står ostadigt? Kontakta oss på expeditionen på 0224-341 90, så hjälper vi dig vidare.

Någon ställer ifrån sig en plåt nybakta kanelbullar.

Gillar du att baka?

Vill du skänka fikabröd som vi kan använda i vår verksamhet eller vid kyrkkaffet? Vi fyller gärna frysen! Som tack blir du bjuden på årets fest för ideella medarbetare. Lämna fikabrödet på expeditionen på Skolgatan 6 i Heby.

Kvinna som pratar i en mobiltelefon.

Olika möjligheter till samtal

Vem som helst kan höra av sig och prata om vad som helst! Vi vet att det kan göra gott att mötas i ett samtal. Varmt välkommen att höra av dig! Klicka på notisen för kontaktuppgifter.

Pärmryggar i olika färger.

Personuppgifter och integritet

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Brevlådor på rad.

Vill du ha information direkt i mailboxen?

Vi planerar att börja skicka ut ett nyhetsbrev med information om kyrkans verksamhet. Vill du få information om våra gudstjänster och arrangemang och andra kyrknyheter direkt i din inbox? Hör av dig till: vasterlovsta.pastorat@svenskakyrkan.se

Kyrkans internationella arbete

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning vistas i ett annat land. Att få möjlighet att umgås och göra aktiviteter på svenska betyder mycket för många.

Besök våra grannförsamlingar i Heby kommun!

Vittinge kyrka med gravar i förgrunden.

Vittinge församling

Vi är en liten landsortsförsamling i Heby kommun och Uppsala stift. Våra drygt 2 400 församlingsbor finns i Vittinge och Morgongåva. Vår kyrka, med medeltida ursprung och Albertus Pictor-målningar, ligger ute på slätten mitt emellan de båda orterna. Välkommen att delta i våra gudstjänster eller till exempel stickcafé, gubbdagis, kör eller kyrkis!

Nora församling

Vi är en aktiv församling i Tärnsjö som ligger i nordvästra Uppland med närhet till Dalälven och härliga friluftsområden. Svenska kyrkan i Tärnsjö vill bygdens bästa och uppmuntrar till lokalt engagemang.

Östervåla Harbo pastorat

Pastoratet består av två församlingar, Östervåla och Harbo. Välkommen till vårt pastorat, mitt emellan stad och landsbygd. Numret till pastorsexpeditionen är 0292-223 60

Församlingsbladet nr 4/2023

Det här är det sista numret av vårt församlingsblad. Följ aktuell information härpå hemsidan eller på facebook (www.facebook.com/vasterlovsta.pastorat)