Illustration av pastoratets kyrkor omgivna av påskliljor.
Foto: Illustration Madelene Perpåls

Valbo-Hedesunda pastorat

Dop, bröllop och begravning – och hela livet däremellan. Välkommen till Svenska kyrkan i Valbo, Forsbacka och Hedesunda.

Entréskylten vid pastorsexpeditionen på Mikaelsgården

Välkommen att höra av dig.

Röjningarbete utförs i ett skogsparti på Valbo kyrkogård.

Nyheter

Det senaste vad som hänt och vad som är på gång i Valbo-Hedesunda pastorat. Här kan du också läsa veckans nyhetsbrev och anmäla dig till nyhetsbrevet.

Några ägg i en blå porslinsskål, och en videkvist.

Påsken

Det är lätt att ta förgivet att alla vet varför vi firar påsk, vad det var som hände den första påskhelgen för över 2000 år sedan. Sånt vi tror alla vet, alla utom jag.

Klädfyndardag

Mikaelsgården, Valbo lördag 23 mars 10.00-13.00

Prästen visar upp det nydöpta barnet

Dop - Livets första fest

Dopet är för alla som önskar. Dopet kan ske i kyrkan, hemma eller på en älskad plats.

Personal och kyrkvärd hälsar välkommen till Valbo kyrka innan gudstjänsten.

Lediga jobb

Här står vi och hälsar gudstjänstbesökare välkommen, snart hoppas vi även att få hälsa en ny präst välkommen!

Barnens Bästa Bibel

Vill din sexåring få en spännande bok?

Kyrkogården i Forsbacka i morgonljus.

Kyrkogårdar

Här är sidor för dig när du har frågor som rör pastoratets kyrkogårdar och gravar, till exempel gravskötsel eller gravrättsinnehavare. Visste du att i Valbo-Hedesunda pastorat finns Gästriklands äldsta begravningsplats? Vi söker gravägare, se längst ned på sidan.

Valbo kyrka med nysnö på taket.

Kyrkor, kapell & församlingshem

Fyra olika kyrkor, ett kapell och tre församlingshem finns i pastoratet. Välkommen till gudstjänst eller annan aktivitet.