Foto: Magnus Aronson/IKON

Dop, bröllop, konfirmation & begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Prästen visar upp det nydöpta barnet

Dop - Livets första fest

Dopet är för alla som önskar. Dopet kan ske i kyrkan, hemma eller på en älskad plats.

Flera olika tårtdekorationer till bröllop står på ett bord.

Vigsel & bröllop

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här berättar vi om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka. Och så får ni tips om annat att tänka på.

Konfirmation

Här hittar du information om konfirmation 2023-2024. De som väljer att konfirmera sig brukar inte ångra sig, däremot säger många okonfirmerade att de önskar att de vågat prova. Det är svårt att veta vad du tycker om du inte testat.

En begravningsbukett i form av ett hjärta av röda rosor står framför en kista.

Begravning - ett sista farväl

Om du förlorar en människa som står dig nära, behöver du ta hand om dig och få tid att sörja. Men kanske är det inte nog med sorgen. Kanske är du den som ansvarar för allt det praktiska – att berätta för andra, att beställa en kista och att ordna med begravningen