Konfirmation

Här hittar du information om konfirmation 2023-2024. De som väljer att konfirmera sig brukar inte ångra sig, däremot säger många okonfirmerade att de önskar att de vågat prova. Det är svårt att veta vad du tycker om du inte testat.

Konfirmationen erbjuder en trygg plats att prata om det som är viktigt på riktigt i både ditt och andras liv. Som konfirmand får du tillsammans med både vuxna och unga ledare utforska livet, kristna traditioner och prata om sånt vi kanske inte pratar om så ofta.

Konfirmationen i Valbo-Hedesunda pastorat är kostnadsfri och erbjuds alla som är födda 2009 eller tidigare.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.