Foto: Tommy Hvitfeldt

Stefanskapellet

Kapellet ligger på Berthåga kyrkogård och rymmer 58 personer. Här kan du läsa mer om kapellet och gå en virtuell rundtur.

Ett intimt och mindre kapell

Stefanskapellet är ett mindre kapell som rymmer 58 personer, varav 5 personal. Ett runt, vackert färgat fönster kompletteras av ett fönster med klarare glas som släpper in ljus. Kapellet är inrett med stolar av ljust trä och pryds av en textil altardekoration i gråblå färger.

Stefanskapellet är ett intimt kapell passande för mindre begravningar.

Rundtur i Stefanskapellet

Välkommen in på en virtuell rundtur. Här kan du i lugn och ro besöka Stefanskapellet via datorn, mobilen eller surfplattan.

Kapellet är precis som krematoriet ritat av arkitekten Kurt von Schmalensee. Folke Heybroek, målare och konsthantverkare, hade tillsammans med von Schmalensee det konstnärliga ansvaret för både krematoriets och kapellens utformning, vilket togs i drift i samband med invigningen av Berthåga kyrkogård 1965.