Foto: Henrik Zetterberg

Här hittar du nyheter och information till kyrkogårdsbesökare och allmänhet.

Ett gravljus av glas intill en gravsten.

Dags att ta undan lyktor från ängs- och skogsmarksgravar

På grund av risken för gräsbrand på Berthåga och Hammarby kyrkogårdars naturgravsområden, ber vi kyrkogårdsbesökare att avlägsna gravlyktor och ljus senast den 14 april.

Gula påskliljor som sträcker sig mot solljuset. Bakgrunden är härligt rosa från ett körsbärsträd som blommar. Det är vår i luften.

Vårstädning på kyrkogårdarna

Borttagning av sand, granris och vinterkransar. Vårstädningen startar vecka 14 på kyrkogårdarna i Uppsala.

Ny begravningsavgift för 2024

Begravningsavgiften ser till att alla som är folkbokförda i Sverige, oavsett tro och samfundstillhörighet, får en värdig begravning. Här kan du läsa mer om begravningsavgiften.

Gamla gravkapellet på Gamla kyrkogården i Uppsala.

Utskick med erbjudande om gravskötsel och gravstenstvätt kommer inte ifrån Uppsala kyrkogårdar

Just nu förekommer utskick av fakturaliknande brev som inte kommer ifrån kyrkogårdsförvaltningen Uppsala kyrkogårdar.

Säsongsarbetare sökes till Uppsala kyrkogårdar

Nu söker Uppsala kyrkogårdar medarbetare för säsongen maj–oktober 2024. Sista ansökningsdag är 7 april.

Sommararbetare sökes till Uppsala kyrkogårdar

Nu söker Uppsala kyrkogårdar medarbetare för sommaren 2024. Sista ansökningsdag är 14 april.