Foto: Alex Giacomini /Ikon

Svenska Kyrkans Unga (SKUNK)

Varje onsdagskväll ses Svenska kyrkans Unga i Nykvarn (SKUNK) för att umgås och hitta på aktiviteter. OBS! Stängt under skollov.

Skunk- Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar." - Det är Svenska Kyrkans Ungas syftesparagraf som både beskriver vad vi är och vad vi vill.

I Nykvarn kallar vi oss SKUNK (Svenska Kyrkans Unga i Nykvarn), vi samlas varje onsdag mellan kl 18-21 för att värma oss med skratt och gemenskap.

Kvällen inleds med att församlingen samlas till mässa i Nykvarnskyrkan klockan 18. Därefter går vi till herrgården där det bjuds på kvällsmacka innan vi drar igång med någon aktivitet som vi bestämt tillsammans - det kan vara filmkvällar, pyssel, spel, teater, lek och fördjupande samtal och diskussioner.

SKUNKs onsdagskvällar riktar sig till ungdomar mellan 14-20 år.

Ingen föranmälan behövs, det är bara att dyka upp.

För mer information:

Kontakt:
Johanna Marks 073-821 11 30
Maija Karlsson 076-100 05 26

Klicka här för att bli medlem i Svenska kyrkans Unga.