Kyrkor, kapell och lokaler för begravningen

Inom Täby församling finns sju olika alternativ för begravningen, från den större Tibble kyrka till det mindre ceremonirummet Hymnen.

Normalt antal personer som ryms i kyrkor och kapell

OBS! Nedanstående uppgifter är generella regler som gällde innan pandemin.

Täby församling följer gällande restriktioner med anledning av pandemin. Se startsidan eller kalendariet för aktuella uppgifter om antal personer.

Täby kyrka
Täby kyrka är från mitten av 1200-talet. Vid begravningar finns det rum för 160 personer i kyrkan. Eventuellt kan 25 personer rymmas på läktaren, men observera att dessa endast är åhörarplatser och att trappan upp är brant och smal.

Begravningskaffe kan bokas i Täby gård för upp till 80 personer.

Gribbylunds kapell
I Gribbylunds kapell finns plats för 60 personer. Kapellgården har möjlighet till begravningskaffe för upp till 40 personer.

Näsbyparks kyrka
I Näsbyparks kyrka finns plats för 150 personer. I anslutning till kyrkan finns sällskapsrum för begravningskaffe för upp till 50 personer.

S:t Olofs kyrka
I S:t Olofs kyrka finns plats för 120-140 personer. Sällskapsrummet kan användas för begravningskaffe för upp till 40 personer.

Tibble kyrka
Tibble kyrka har plats för 350 personer.
I sällskapsrummet finns möjlighet till begravningskaffe för upp till 100 personer.

Stillheten
Ceremonibyggnaden Stillheten har inga religiösa symboler.
I Stillheten finns plats för cirka 100 personer.

Hymnen
Ceremonirummet Hymnen har inga religiösa symboler.
Det finns plats för cirka 20 personer.

360-bilder

Här finns församlingens kyrkor och kapell samt Stillheten och Täby gård filmade från insidan - från golv till tak.>>