Kyrkoherden

Läs mer om Täby församlings kyrkoherde Michael Öjermo och anmäl dig till hans veckobrev.

Michael Öjermo är präst och kyrkoherde i Täby församling och därmed chef för all verksamhet. Kyrkoherden är också ledamot i kyrkorådet, som är församlingens styrelse.

Michael Öjermo prästvigdes 1988 i Strängnäs stift efter en femårig prästutbildning vid Johannelunds teologiska högskola och Uppsala universitet.

Sedan prästvigningen har Michael Öjermo varit församlingspräst i Turinge-Taxinge församling, stiftsadjunkt för rekrytering i Strängnäs stift och kyrkoherde i Kista församling och Tyresö församling.

Michael Öjermo har en Doctor in Ministry of Preaching vid The Lutheran School of Theology at Chicago. Michael har även en ledarexamen från Lärarhögskolan i Uppsala i samverkan med stiftelsen Fjellstedtska skolan.

Församlingsinstruktion

Framtidsvision - omvärld - uppdrag

Kyrkoherde Michael Öjermo förklarar i fyra korta filmer den inledande visionen i församlingsinstruktionen, som är det nya styrdokument som Täby församling tagit fram.

Få kyrkoherdens veckobrev varje fredag

Du får nyheter om vad som händer i Täby församling och en inblick i kyrkoherdens olika uppdrag. Klicka här och fyll i din e-postadress >>

Ukraina

Låt oss förenas i bön för det som händer i och kring Ukraina, skriver kyrkoherde Michael Öjermo.