Swisha oss en gåva

Vi vill att det ska vara enkelt för dig som vill och har möjlighet att ge en gåva. Du kan ge en gåva digitalt, via appen Swish.

För att kunna swisha behöver du ladda ner appen och beställa Mobilt BankID från din bank. Läs mer om hur man gör för att skaffa Swish på www.getswish.seeller kontakta din bank.

När du vill swisha oss

Ange något av Swish-numren nedan och välj den summa du vill skänka.

Fonden för hjälpbehövande
Swish-nummer: 123 33 96 322

Act Svenska kyrkan
Swish-nummer: 900 1223

Söndagens kollekt
Swish-nummer: 123 60 25 688

Fonden för hjälpbehövande

Livet kan ibland vara extra svårt och ekonomin bräcklig. Genom församlingens Fond för hjälpbehövande kan människor i Sundbyberg i ekonomiska svårigheter få tillfällig hjälp med till exempel matinköp, vinterkläder till barnen eller livsnödvändig medicin. Diakonerna förmedlar bidrag efter samtal.

Kollekt

Varje söndag tar vi upp kollekt i gudstjänsten. En gåva till ett särskilt ändamål.

Kontantfri kyrka

Svenska kyrkan i Sundbyberg är helt kontantfri. Från och med 1 februari 2018 går det inte längre att ge sina gåvor med kontanter. Istället finns möjlighet att ge gåvor via Swish, kortbetalning eller inbetalningskort.