Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Svenska kyrkan finns med i livets olika skeenden.

Dop

Funderar du på dop? Vi erbjuder dop både för barn och vuxna i Duvbo kyrka på lördagar och i Sundbybergs kyrka lördagar, söndagar och onsdagar.

Konfirmation

De flesta som konfirmerats är helt överens. "Det bästa med konfirmandtiden var att få nya vänner för livet". Det, en massa roliga upplevelser och att prata om det som verkligen betyder något.

Vigsel

Bröllop är fest! Ett minne för livet. Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Begravning

När döden kommer nära är det ofta många frågor som behöver svar. Det är viktigt att ta farväl, särskilt vid livets slutliga avsked. Ibland kan sorgen kännas allt för tung att bära på egen hand. Präster och diakoner är vana att möta människor i svåra situationer och de har tystnadsplikt.

• Begravningar Sundbybergs begravningsplats

Svenska kyrkan i Sundbyberg

Bokning

Mer om Begravningar Sundbybergs begravningsplats