Kvistar med vita äppelblommor mot blå himmel.
Foto: Kristina Johansson /Ikon

Vuxen

För dig som är vuxen erbjuder Svenska kyrkan i Sundbyberg olika aktiviteter som har fokus både på att vara i grupp tillsammans med andra och att skapa tid och utrymme för sig själv.

Här är du välkommmen att samtala om livet och tron, vara stilla i tystnad, sjunga i kör eller att hjälpa till som volontär. Är du inte döpt eller konfirmerad kanske vuxenkonfirmation  kan passa dig.

Aktiviteter för daglediga vuxna

Babyrytmik, fredagar kl. 10-11.30 i Ursvik

På babyrytmiken blandar vi sånger och ramsor med enkla rörelser. Ett musikaliskt tillfälle för barnen och en stund av social samvaro med andra föräldrar och barn. Fredagar, på Krubban i Ursvik, med start 26 januari. 10.00-10.30 Barn 10-18 månader 10.30-11.00 Gemensam fika för båda grupperna 11.00-11.30 Barn 0-9 månader Ledare: Jessika Grape, musikpedagog. Drop in, anmälan behövs ej!

Träna andlig bålstyrka med oss!

På våra träningspass för Andlig bålstyrka får du släppa taget om det som stör för att i stället släppa in medkänsla och tacksamhet.

Någon håller upp en liten stickad kofta.

Stickcafé i Duvbo kyrka

Detta är gruppen för dig som gillar att handarbeta i sällskap. Du behöver inte ha erfarenhet sedan tidigare, vi lär av varandra. Vi träffas varannan måndag kl. 15-16.30.

Golfa med Herden

Med tid för samtal om meningen med livet och vad som håller dig vaken om natten. Svinga din klubba tillsammans med kyrkoherde Micke Åsman. Spelar du inte golf kan du även gå med som caddy. Boka din tid här!

Aktiviteter för vuxna

Någon håller en mobiltelefon där skärmen visar Svenska kyrkans information om Pride. I bakgrunden syns regnbågsfärgerna.

Regnbågar och Pride i Sundbyberg

Vi vill att alla, oberoende av sexualitet eller könsidentitet, ska känna sig trygga i den kristna gemenskapen och vi tror inte att Gud gör skillnad på människor. I Svenska kyrkan i Sundbybergs församling anordnar flera aktiviteter för att stå upp för alla människors värdighet.

Motettkören söker sångare

Motettkören söker sångare till alla stämmor - framförallt sopran - men även tenor och bas. Körvana och notläsningsförmåga efterfrågas. Repetitioner måndagar 18.00-21.00 i Sundbybergs kyrka.

Någon håller upp en liten stickad kofta.

Stickcafé i Duvbo kyrka

Ett anteckningsblock och en penna på ett bord.

Få hjälp med ditt CV

Du som är arbetssökande kan nu få hjälp av Magnus Ahlqvist, diakon, att skriva ditt CV. Boka dina 45 minuter i Hallonbergens bibliotek på torsdagar 13.00-14.00, 14.00-15.00 Se till att rätt arbetsgivare får upp ögonen för dig! Hör av dig senast tisdagen före till Magnus på tfn.: 072-732 95 40 eller E-post: magnus.ahlqvist@svenskakyrkan.se

Lördagsfrid - Kristen retreat

På en retreat står själen och andligheten i centrum. Lördagsfrid är en retreatdag i Sundbybergs kyrka som bjuder på tyst gemenskap med tid för vila och återhämtning.

Vardagsfrid - Kristen retreat

På en retreat står själen och andligheten i centrum. Vardagsfrid är våra retreatkvällar i lokalen ”Krubban” i Ursvik.

Pilgrimsvandra

Vi anordnar regelbundet pilgrimsvandringar i Sundbyberg. Att pilgrimsvandra kan vara ett sätt att bejaka sin andlighet och fördjupa sin tro. Här publicerar vi aktuella vandringar.

Livet och Bibeln

Samtalsgrupp med bibelstudier. Det finns inga krav på förkunskaper eller trosvisshet. Du är välkommen som du är - troende eller tvivlare, nybörjare eller bibelkunnig.

Sverigefinsk verksamhet

Ruotsinsuomalainen syksy 2023 Solna - Sundbybergissä Sverigefinsk höst 2023 i Solna - Sundbyberg

Gruppverksamhet för vuxna

Write Your Self

Har du ett behov av att hitta tillbaka till dig själv? Write Your Self går ut på att använda skrivande som verktyg och läkande process vid upplevelser av trauma.

Motettkören söker sångare

Bildtolkning: Illustration av en kvinna klädd i grönt

Samtalsgrupp om sorg

Sorg när någon gått bort kan se så olika ut men nästan alltid hjälper det att dela den med andra. I en samtalsgrupp kring sorg möter du andra i liknande situation. Genom att sätta ord på känslorna kan du få kraft att gå vidare.

Illustrativ bild för digitalt språkcafe i Sundbyberg

Digitalt Språkcafé

Kan du lite svenska, men vill lära dig mer? Välkommen till digitalt språkcafé!

Vill du hjälpa till?

Volontär

Volontärarbetet präglas av glädje, gemenskap och möjlighet till utveckling. Som volontär i församlingen är du en viktig stöttepelare i kyrkans verksamheter.

Körer för vuxna