Om församlingen

Här hittar du information om expeditionen, personalen, förtroendevalda och hur distrikten är indelade.

Snöstorps distrikt

Vi vill att verksamheten i och kring Snöstorps kyrka ska präglas av öppenhet och värme. Här ska unga, medelålders och gamla möta en kristen tro som kan ge både tröst och glädje i livet!

Vallås distrikt

Vallås är ett distrikt med både lägenheter och villor. Omgivningarna är kantade av skog och vacker natur.

Breareds distrikt

Skog och sjöar omger Simlångsdalen och Breared

Fyllinge distrikt

Mitt i Fyllinge ligger Mariakyrkan. Det är en väldigt vacker och mycket ändamålsenlig anläggning. Arkitekten har verkligen lyckats bra med att skapa lokaler för gemenskap!

Eldsberga distrikt

Tätorten mitt i landsbygden!

Verksamhetsberättelser och församlingsinstruktion

Ladda gärna ner vår verksamhetsberättelse och eller församlingsinstruktionen.

Någon står barbent i ett valbås.

Förtroendevalda

Kyrkorådet är församlingens styrelse. De ska ha omsorg om församlingslivet och ha ansvar för att församlingens grundläggande uppgifter blir utförda.

Kontakt

Vi kan hjälpa dig att boka lokaler och förmedla kontakter med präster, diakoner och kyrkomusiker. På församlingsexpeditionen kan man också få hjälp med att boka t ex. dop och bröllop eller få information om kommande program för gudstjänster och andra offentliga samlingar. Vi svarar på dina frågor eller slussar dig vidare till rätt person.

De flesta porträttbilderna är tagna av Thomas Johansson, Vinnalt foto, Halmstad