Foto: Johannes Frandsen/IKON

Barn & Ungdom Eldsbergabygden

Barn- och ungdomsarbetet i Trönninge och Eldsberga är omfattande och växer för varje år. Det tycker vi är stimulerande och roligt.

Anmälningsformulär längre ner på sidan. Grupperna kostar 200 kr per termin.

Ingen anmälan till Kyrkans öppna förskola eller UG

Det är ingen verksamhet de dagar som skolan är stängd och på helgdagar om inget annat anges.

Kyrkans öppna förskola

Måndagar kl 09.30-11.30  Eldsberga församlingshem. Tema kring rörelse, skapande och sångglädje.
Onsdagar  kl 09.30-11.30 Trönninge församlingshem.

För föräldrar och barn mellan 0-5 år. Äldre syskon är så klart välkomna de med. Vi leker, pysslar, fikar, umgås och har en sångstund.

Vi brukar börja med att leka eller pyssla. Cirka 10.15 är det fika för alla föräldrar och barn (20:- för vuxna och gratis för barnen).

Ingen verksamhet vid skollov och helgdagar om inget annat anges.
Ledare Margareta Rajgård

Himlastoft, åk F-3

Måndagar kl 14:00-16:00
Eldsberga församlingshem

Vi hämtar på fritids och går gemensamt till församlingshemmet där vi leker, fikar och pysslar. Sedan avlutar vi med en andakt.

Ledare: Margareta Rajgård och Anne-Lie Hoffert

Stardust, åk 4-6

Måndagar 17:00–18:30
Eldsberga församlingshem

Barnen kommer själva hit och sedan Snackar, pysslar och leker vi. Vi avslutar med en andakt. Fika ingår.

Ledare: Gustav Ekström och Margareta Rajgård

UG, fr 14 år och uppåt

Tisdagar kl 18:30 - 21:00
Trönninge församlingshem

Vi spelar spel, snackar, hänger och avslutar med en andakt.

Ledare: Gustav Ekström och Anne-Lie Hoffert

Trönningehäng, åk 4-6

Onsdagar kl 15:00-16:30
Trönninge församlinghem

Barnen kommer själva hit och sedan snackar, pysslar och leker vi. Vi avslutar med en andakt. Fika ingår.

Ledare: Margareta Rajgård och Anne-Lie Hoffert

Klubb Trönninge, åk F-3

Torsdagar kl 14:00-16:00
Trönninge församlingshem

Vi hämtar på fritids och går gemensamt till församlingshemmet där vi leker, fikar och pysslar och har en andakt.

Ledare: Margareta Rajgård, Gustav Ekström och Anne-Lie Hoffert

Uppdatering 16/8: Gruppen är fullsatt och anmälningarna läggs på en reservlista.

Anmälningsformulär vårterminen 2024

Information om samtycke eller ej för publicering av fotografier, ljud- och bildupptagning.

I samband med den nya GDPR-lagen kommer ni vid inskrivning att fylla i samtycke att vi behandlar personuppgifter. Det är viktigt att vi får in lappar för samtliga barn som är i verksamheten.