Kyrkan på Högskolan

Kyrkan på Högskolan i Skövde erbjuder samtal med präst och diakon. du är välkommen till oss för samtal oavsett tro, vem du än är och hur du än har det. Det kan handla om glädje och sorg, livsfrågor och tro, ensamhet och relationer eller det som är viktigt just för dig.

Kyrkan på Högskolan

Kyrkan på Högskolan i Skövde erbjuder samtal med oss, präst och diakon.
Vi kommer från Svenska kyrkan och du är välkommen till oss för samtal oavsett tro, vem du än är och hur du än har det. Det kan handla om glädje och sorg, livsfrågor och tro, ensamhet och relationer eller det som är viktigt just för dig.

Samtalen sker under tystnadsplikt och är kostnadsfria. Kontakta oss gärna för att boka tid för samtal. På vår Facebooksida ”Kompis på campus” hittar du aktuella tider då vi finns på högskolan. Prata gärna med oss om du ser oss på Campus, ta en kopp kaffe med oss, eller kom upp till våra lokaler i A-huset vån. 1.
Vi ser fram emot att träffa dig!

University Chaplaincy at University of Skövde
We serve in Church of Sweden, a lutheran church, but you are welcome regardless of faith to share with us issues and questions that might arise during your time here.

Our councelling is free of charge and strictly confidential.
Do not hesitate to contact us! You can find us at the Campus for an informal talk or coffee as well as in the A-house.
Please check our Facebook page ”Kompis på Campus” for contact information and updates.
We look forward to seeing you!

Kontaktuppgifter till andra kyrkor och samfund i Skövde
Contact details to other churches and denominations in Skövde

Frälsningsarmén Skövde Salvation Army in Skövde
Skolgatan 19  541 31  Skövde 0500-48 19 68/ 0739206866
www.fralsningsarmen.se/skovde skovde@fralsningsarmen.se

Skogsrokyrkan
www.skogsrokyrkan.se
waldemar.sjogren@skogsrokyrkan.se 0793-486197

Immanuelskyrkan Skövde
www.imkskovde.se

Bet:L Pingst
Lögegatan 1
541 30 Skövde
www.betl.se
hej@betl.se

Universitetskyrkan - Sverige

Samtal om livet

Över en kopp té
Ta med dina tankar och funderingar.
Plats: Kyrkan på Högskolan, A-husets nedre botten.
Tid: kl. 15.30–17.00. Drop in från kl. 15.00.
Datum: Tisdagar 12/9, 26/9, 10/10 och 24/10.
Varmt välkommen hälsar Anna och Tina.