Musik & körsång

Musik och sång är en viktig del av verksamheten i Svenska kyrkan. Där orden inte räcker till kan musiken nå oss med glädje, tröst, stillhet och uppmuntran. Musik berör på många vis.

Barn och ungdomskörer

Sjunga i kör handlar inte bara om musik utan minst lika mycket om att träffa andra, skratta, leka och röra sig till musik. Körerna övar varje vecka och sjunger sånger anpassade efter barnens ålder.

Vuxenkörer

Att sjunga i kör är nyttigt för både kropp och själ. Det finns en kör för alla hos Svenska kyrkan i Skövde. Sång och körsång är det i nästan alla våra gudstjänster och samlingar.

Levande musik

Musik är en viktig del av verksamheten i Svenska kyrkan i Skövde. Musik berör. Där orden inte räcker till kan musiken nå oss med glädje, tröst, stillhet och uppmuntran. Programmet över Levande musik finns nu på sidan. Välkommen till levande musik!