En grupp människor sitter i en liten ring och samtalar.
Foto: Shutterstock

Fördjupning

Föreläsningar, workshops och andra evenemang för vuxna som möjliggör goda samtal och sätt att fördjupa sig i kristen tro, miljö/hållbarhetsfrågor och många andra aspekter av livet.

Tillfällen

Angår Bibeln mig?

Vad är egentligen grejen med Bibeln? Har den något att säga mig som går i gymnasiet, är ung vuxen, har en relation till den eller aldrig har öppnat den förut? Följ med oss och ta reda på det!

Närbild på någon som läser en bibel.

Samtal om söndagens texter

Tisdagar på Broselsgården i Byske kl 13.30 - 14.30 får vi möjlighet att i en öppen grupp samtala om kommande söndags bibeltexter.

Samtal om tro och liv i Anderstorpskyrkan

En öppen grupp där vi läser kommande söndags texter och samtalar om livet vi lever utifrån dem, tittar på text och sammanhang. Torsdagar jämna veckor kl 13.00 - 15.00

Provrummet

Provrummet är en öppen samtalsgrupp som möts på Solviks folkhögskola en gång i månaden med samtal kring tro och liv. Högt i tak och möjligheter att "provtänka".

Samtal om söndagens texter i församlingsgården

I Församlingsgården (Brännavägen 23), tisdagar kl 13.00 får vi möjlighet att i en öppen grupp samtala om kommande söndags bibeltexter.

Kyrkans klassiker

En svenskkyrklig klassiker är en inbjudan att under ett kalenderår upptäcka delar av kyrkans tro och liv. Innehållet är enkelt och centralt.

Kortkurs i kristen tro

Söderkyrkan bjuder med jämna mellanrum in till en kortkurs i kristen tro under tre onsdagskvällar. Kontakta prästen Johan – johan.holmgren@svenskakyrkan.se – om du är intresserad av att vara med nästa gång.