Diakonen Katarina Häggmark använder teckenspråk i Sankt Olovs kyrka i Skellefteå. Katarina står framför altartavlan i kyrkan och är iklädd en svart tunika och grön diakonskjorta.
Foto: Janne Lindberg

Teckenspråkig verksamhet

Svenska kyrkans teckenspråkiga arbete vänder sig till dig som är döv, teckenspråkig och vill delta i en teckenspråkig gemenskap.

I Svenska kyrkan i Skellefteå finns tillfällen att mötas för dig som använder svenskt teckenspråk, hörtekniska hjälpmedel och/eller talad svenska med tecken som stöd. Vid behov såsom kyrkliga handlingar, gudstjänster osv. finns också möjlighet att ”låna in” en teckenspråkig präst till oss. Basen för vår verksamhet är Sankt Olovsgården i Skellefteå.

Vill du veta mer om vad som händer i Svenska kyrkan i Skellefteå, kontakta Katarina Häggmark, diakon. Kontaktuppgifter nedan.

Böner på teckenspråk

Besök Luleå stifts sida med böner på teckenspråk. Klicka här

Teckenspråkig After Work

Onsdag 18 oktober och 15 november kl 17-20 ses vi på teckenspråklig After Work på Sankt Olovsgården. AW:n är ett samarbete mellan Svenska kyrkan och Skellefteå dövas förening.

Mer information, kontakta

Katarina Häggmark

Svenska kyrkan Skellefteå

Diakon i Sankt Olovs församling

Mer om Katarina Häggmark

Katarina nås via SMS (072-722 40 25) samt via Messenger och IMO.