Foto: P-O Sjödin/Skellefteå pastorat

Svenskt teckenspråk i Luleå stift

Svenska kyrkans teckenspråkiga arbete vänder sig till dig som är döv, teckenspråkig och vill delta i en teckenspråkig gemenskap.

Kyrkohandbok på teckenspråk togs emot i Ersbodakyrkan

På pingstdagen den 28 maj tog Svenska kyrkan en ny kyrkohandbok på svenskt teckenspråk i bruk. I Luleå stift firades detta med mässa i Ersbodakyrkan, Umeå, med bland andra biskop Åsa Nyström.

Böner på teckenspråk

Här kan du se Herrens bön, Gud som haver barnen kär, Trosbekännelsen, Herrens välsignelse och förlåtelsen på teckenspråk.

Närbild på ett altarkors med två händer som talar teckenspråk.

Konfirmation för dig som är teckenspråkig

Konfirmationstiden är en spännande tid. Du får träffa nya kompisar, prata om allt mellan himmel och jord, fundera över frågan om Gud finns och åka på läger tillsammans med teckenspråkiga konfirmander från hela Sverige.

Bibelberättelser på teckenspråk

Ta del av berättelserna om Josef och brunnen, om skapelsen, om Noas ark, Johannes döparen, Jesu födelse – och fler bibeläventyr.

Filmer på teckenspråk

Här finns information om dop, konfirmation, vigsel, begravning och mycket mera på teckenspråk

Händer i kyrkan

Grupp på Facebook