Välkommen till Sätila/Ubbhult och Hyssna församlingar

Våra församlingar är en del av den kyrka som inte känner några gränser, utan sträcker sig mot alla människor och vill inlemma dem i en ny gemenskap med Gud och varandra. Vi är kallade att förkunna Guds härliga gärningar genom gudstjänst, själavård och undervisning och vittna om vår Herre i ord och handling. Sätila/Ubbhult och Hyssna församlingar omfattar samhällena Sätila, Ubbhult och Hyssna, som ligger i Västergötland, ca 40 km från Göteborg. Vi är en del av Marks och Kinds kontrakt i Göteborgs stift.

Tips!

Här hittar du ett urval av händelser och aktiviteter i våra församlingar den närmsta tiden.

Be en bön. Tänd ett ljus.

Till bönewebben

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Ett altare framför ett kyrkfönster.

Kyrkor och platser

Upplev över 4 000 kyrkor och kapell. Eller besök kyrkogårdar, kyrkoruiner och andra platser.