Vallda kyrka

Välkommen till Vallda kyrka! Här finns verksamheter för alla åldrar, stort engagemang och härlig gemenskap – för dig!

Hela kyrkan sjunger

Söndag 17 mars kl. 18.00 i Vallda kyrka är det dags för en av årets mest välbesökta stunder i kyrkan. Kom och sjung med i älskade psalmer och sånger med Kjell Bergén, Torbjörn Fransson, Björn Hedén, Calle Stridh och Rolf Jardemark. Vallda kyrkokör är också med och så du förstås. Insläpp 30 min. före.

Alpha

Alpha är en grundkurs i kristen tro med gott om plats för dina frågor och funderingar. Vi äter tillsammans, lyssnar på ett föredrag och samtalar i smågrupper. Prova på gång 4/3 kl. 19-21 i Vallda fritidslokal.

Folkmusikmässan "I välsignan och fröjd"

Söndag 21/4 kl. 17.00 i Släps kyrka. En mässa i folkton om den förlorade sonen av Alf Hambe och Hans Kennemark. Med Vallda kyrkokör och Rejoice. Rikard Flink -sång, Mirjam Simonsson och Hanna Austern -fiol, Andreas Gustafson -bas, Maria Blåberg -flöjt, Rebecka Palmgren Ashour -piano, Lasse Nordung -orgel. Allt under ledning av Kerstin Axelsson.

Påskvandring

Följ med på en spännande utomhusvandring och upplev påskens dramatiska händelser. Obs starka scener. Korv med bröd och fikaförsäljning. Onsdag 27 mars kl. 16-18 i Vallda kyrkby.

Vill du bli kyrkvärd?

Att vara kyrkvärd är ett ideellt hedersuppdrag med en lång historia. Här kan du läsa mer om vad en kyrkvärd gör och anmäla ditt intresse.

Någon tar soppa ur en stor kastrull.

Torsdagslunch i Vallda

Torsdagar kl. 12.00 i Vallda församlingshem. Lunch, kaffe och kaka för 60 kr. Ibland har vi musikunderhållning eller föreläsning efter maten.

Resa till Bohuslän med Vallda församling

Välkommen att följa med på en bussresa lördag 1 juni till Dyrön och Skärhamn.

Messy Church

Kreativitet, mat, musik och gemenskap. Det är Messy Church! Vi ses varannan onsdag (ojämna veckor) kl. 17-18.30 med start 28 februari. Ej den 27 mars, då är det istället påskvandring kl. 16-18.

Trädgårdsdiakoni

Vi vill erbjuda dig, som varit sjukskriven en längre tid, plats och redskap för återhämtning.

Måndagsgänget

Vi träffas på måndagar kl. 14-16 och arbetar med Vallda kyrkpark.

Vallda örtagård

På måndagar klockan 14.00 träffas vi som arbetar ideellt i Örtagården. Vi fikar och umgås. Du är välkommen i gemenskapen! Örtagården ligger nedanför prästgården i Vallda.

Kvällsbön

Tisdagar kl. 19.00-20.00 i Vallda kyrka. Vi lovsjunger, ber för och med varandra och delar härliga vittnesbörd om hur Jesus Kristus har förändrat människors liv. Kvällsbönen träffas fram till midsommarveckan och har sedan sommaruppehåll.

Sorgbearbetning

Har du sorg eller förlust i livet som gör ont och begränsar dig? Då kan en kurs i sorgbearbetning lära dig att arbeta med din sorg och förlösa sorgen så du kan må bättre och i stället lägga kraft och fokus på framtiden. Tisdagskvällar på Klippan, röda huset bakom Vallda församlingshem, med start 20/2.

Barn - Vallda

Ungdom - Vallda

Vuxen - Vallda

KÖR: Gloria

Varannan torsdag (jämna veckor) kl. 17.00-18.30 i Vallda kyrka. Detta är en liten kör för dig som vill sjunga lovsång. Vi har plats för dig. Hör av dig! Terminsstart 7/9.

En äldre kvinna sitter vid ett bord och bläddrar i en stickningsbok. Andra kvinnor sitter runt om henne och pysslar.

Trivselgruppen i Vallda

Trivselgruppen (fd Arbetskretsen) träffas i församlingshemmet i Vallda en gång i månaden och umgås och fikar.

Lyktans fritidshem

Har ni barn som går på Toråsskolan i åk f-3? Söker ni ett fritidshem som erbjuder en lugn och trygg miljö med engagerade pedagoger? Vi har några nya platser att erbjuda på Lyktans fritidshem varje termin.

Vallda kyrkpark

Vallda kyrkpark är namnet på en ny mötesplats i Vallda skapad av Särö pastorat. Området är tänkt som ett grönt rekreationsområde för en bred målgrupp och vill locka till gemenskap och aktivitet utomhus men också skapa möjligheter för att finna stillhet & ro.

Livets stora händelser

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Behöver du någon att prata med?

Om du behöver samtala med någon eller annat stöd så är du välkommen att höra av dig till våra präster, diakoner eller samtalsterapeuter. Samtalen kan ske över telefon.

Vallda kyrka

Vallda kyrka, Vallda kyrkbyväg 8, 434 90 Vallda.

Pastorsexpeditionen, Vallda kyrkbyväg 8, 434 90 Vallda.
Tel: 0300-32 35 50. Fax: 0300-204 25.
Mån-fre kl. 9.30-12, 13-16.
saro.pastorat@svenskakyrkan.se